1 very good week. - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van Ikaika Husslage - WaarBenJij.nu 1 very good week. - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van Ikaika Husslage - WaarBenJij.nu

1 very good week.

Door: Ikaika

Blijf op de hoogte en volg Ikaika

14 Oktober 2013 | Fiji, Fiji Islands

Cloudbreak of toch Castaway?

Maandag de planning om naar Cloud 9 te gaan. Een floating bar. Er waren nogal wat mensen die mee wilde. Aan 1 boot hadden we dus niet genoeg, dus kwam om 11 uur de tweede boot. Ruim 2 uur na de geplande vertrektijd. Fiji time, prima. Organisatie, wat minder. Na 5 minuten op de boot werd ons verteld dat we niet naar Cloud 9 konden gaan. Aan boord was een stel wat naar Mono Island moest. Kwa tijd en benzine zouden we het dan niet redden om ook nog naar Cloud 9 te gaan. Dit keer dus weer naar Mono Island, een zandbank en Castaway. Een beetje zonde van het geld in eerste instantie omdat ik op die plekken al geweest was. Gelukkig heb ik een chille dag gehad en was het het geld uiteindelijk helemaal waard.
In de avond heerlijk gegeten, pasta pesto coconut. Geen idee hoe je het precies maakt, maar thuis in Holland is het het proberen waard.

Cloud 9 @ Cloudbreak

Dinsdagochtend om 9 uur Fiji time ben ik samen met Kendra (Huntington Beach), Greg (NYC) en Patrick (Amersfoort) naar Cloud 9 gegaan. Cloud 9 is een floating bar midden in de oceaan omringt door helder HELDER blauw water en de Cloudbreak (waar gesurft wordt tijdens Volcom Fiji Pro) op een steenworp afstand.
WAUWIE! Wat een heerlijke dag in de meest mooie omgeving ever! Niet normaal hoe helder het water is! De hele dag hebben we niks anders gedaan dan liggen chillen, lekker eten en drinken en van de bar afspringen (klinkt raar, moeilijk uit te leggen) het water in! Er zijn filmpjes en foto’s gemaakt, maar zoals al eerder gezegd soms wat moeilijk up te loaden. Die houden jullie zeker nog te goed.
Na Cloud 9 ging ik naar de wifi zone om te checken of papa al onderweg was. Ik zag dat hij op facebook een bericht had geliked wat ik nogal vreemd vond omdat hij in het vliegtuig zou moeten zitten. Misschien wifi aanboord, wat tegenwoordig heel normaal is. Na wat heen en weer gewhats app met Nederland en Hawaii kwam ik erachter dat papa zich verkeken had op aankomstdatum. Hij zat nog steeds in Hawaii waar hij een nachtje moest slapen, terwijl hij dacht dat hij dinsdagavond zou aankomen in Fiji. Tijdverschil maakt het natuurlijk wat lastig. Uiteindelijk bleek dat hij woensdagavond pas zou aankomen. Change of plans. Ik zou eerst naar het (al geboekte) hotel gaan om daar te eten, maar besloot nu een laatste avondmaal in het hostel te hebben.
Super gezellige avond gehad met wat medereizigers en de staff. Uitgebreid afscheid genomen met de belofte dat ik ooit nog eens terug zou komen. Dat zal alleen nog wel even duren.
Rond 7 uur maar richting het hotel waar ik eigenlijk met papa heen zou gaan maar nu dus alleen was. Groot bed voor mijzelf en net even wat meer luxe als bij mijn hostel. Even wennen weer maar zeker van genoten.

Papaaaaaa

Woensdagochtend heerlijk lang uitgeslapen (aka half 9) en genoten van een uitgebreid ontbijt. Vanaf het hotel besloot ik naar Port Denarau te gaan. Vanaf daar zouden papa en ik eigenlijk vandaag naar de Yasawas (eilandengroep) gaan, maar dat werd nu een dag later. Ik had geluk want 5 minuten na het uitchecken stopte er een grote bus van ‘Awesome Adventures’ voor de deur. Het bedrijf waar ik mijn eilandhop had geboekt. Dat betekende een gratis ritje naar de haven. Aangekomen in de haven ben ik accommodatie gaan regelen voor de 3 nachten in de Yasawas. Onwijs aardige mensen hier! Super goed geholpen en helemaal ready to go!
In de haven nog even wat winkeltjes langs geweest en wat geluncht. Vanaf daar met een ‘Bula Bus’ naar een nieuw hotel. Doordat papa zich een nachtje verkeken had hadden we 1 nachtje minder op de eilanden dus heb ik een hotel geboekt voor 1 nacht. WAUW! Het is zo een mooi hotel, niet te geloven. Onwijs luxe en echt voor een goede prijs! Ik heb mij daar zeker vermaakt. Beneden was een free wifi zone waar ik even wat facebook updates en facetime sessies deed. Het werd steeds later en dat betekende dat papa ieder moment kon aankomen. Om half 9 was het zover! Papa kwam aan en ik was zoooo blij! Echt heel blij om papa weer te zien en wat verhalen te kunnen delen. Relaxed wat gegeten en wat tassen omgegooid om de eilandhop zo chill mogelijk te kunnen maken.

Op naar de eilandhop

Op donderdagochtend werden we om 8 uur opgehaald om naar de haven te gaan. Daar hebben we ingecheckt en zijn we met ongeveer 100 andere op een grote gele boot gaan zitten. Die boot bracht ons langs vele eilanden die behoren tot de Yasawas. Alle eilanden zijn in het bezit van een wit strand en helder blauwe zee. Dat beloofde veel goeds! Bij het eerste eiland ging meer dan de helft de boot af voor een daytrip. Hoe noordelijker we kwamen, hoe meer mensen de boot verlieten. Onze eerste nacht zou op 1 van de meeste Noordelijke eilanden zijn. Daar aangekomen gingen we van de grote boot een kleiner bootje in. Nogal een happening omdat er ongeveer 10 kleine bootjes aan het wachten waren, wat een beetje ‘piraat-achtig’ aandeed.
Vanaf de kleine boot naar het juiste eiland gevaren, waar we verwelkomd werden met een Fiji welkomslied. Alle staffleden netjes in een rijtje en aan iedereen voorstellen. Een korte introductie over het eiland en het hostel/resort waarna we direct konden aanschuiven voor de lunch. Echt een lekkere lunch! Buffetvorm, zoveel opscheppen als je wilt en zelfs dan wordt er nog geraagd of je meer wilt.
Het weer was iets minder maar de temperatuur was prima. Papa en ik kregen ieder een eigen hutje en besloten even te gaan relaxen in de hangmatten. Beide super snel in slaap gevallen. Het was toch een beetje vroeg vannochtend…
Voordeel daarvan was dat het alweer bijna etenstijd was (late lunch, vroeg diner). Ook dit eten was heeeeel lekker! Aardig stel uit Nieuw-Zeeland ontmoet waar we heel veel tips van hebben gekregen als we in Auckland zijn.
Nog even met zn allen lekker blijven hangen en daarna in mijn eigen hutje heerlijk liggen slapen.

Van Coralview naar Korovou

Vroeg ontbijt om 7 uur wat inhield dat we een heerlijk lange dag hadden. Om 9 uur had ik een full body massage ingeboekt van een uur. Super relaxed! De dag kon na een goed ontbijt niet beter beginnen. Op wat knoopjes na helemaal ontspannen waarna ik rustig aan een nieuwe dag kon beginnen. Uurtje in de zon gelegen en daarna de onderwaterwereld van het eiland ontdekt. Zoveel vissen die ik nog nooit gezien heb en het koraal is ook echt adembenemend mooi. Niet te geloven! We mochten flippers lenen van de Nieuw-Zeelanders wat heel relaxed was want er was zoveel te zien!
Na het snorkelavontuur opgedroogd op een zonnebedje om tussen de middag de boot naar de volgende locatie te nemen. Het afscheid bestond uit een afscheidslied waarbij we een soort bloemenkrans omkregen. De mensen in Coralview (het hostel/resort) zijn zo onwijs aardig dat we na 24 uur het afscheid wel heeeel jammer vonden.
De volgende locatie was een nieuw eiland in het hostel/resort Korovou. Ook weer met kleine bootjes heen gegaan vanaf de grote boot. Iets minder luxe en sfeer dan bij Coralview. Als eerste gingen we kijken naar de ‘Gecko Man. Dat is een man die de palmboom inklimt, wat kokosnoten naar beneden haalt en op de kop de boom uit glijdt. Vervolgens opent hij de kokosnoten met de blote hand. Leuk om te zien.
Daarna zijn we naar het strand gegaan om te chillen. Ik liet mijn slippers voor mijn deur staan omdat ik papa op blote voeten zag lopen. Ik grapte nog dat niemand ze mee zou nemen en ik anders die persoon wel zou vinden.
Je raad het al. Uurtje later kom ik terug bij mijn hutje en mijn slippers zijn weg. Eerst dacht ik dat iemand ze misschien als lost&found zou hebben meegenomen, maar na een gesprek met Mike (die ik had leren kennen in het hostel) concludeerde ik dat ze echt gestolen waren. Hij vertelde dat op het vorige eiland waar hij zat er meer dingen gestolen waren zoals een handdoek, shampoo en zelf een iPhone. Die iPhone is later terug gevonden bij de dief die het zonder blikken en blozen netjes terug gaf nadat iemand erom had gevraagd.
Helaas geen eerlijke dief voor mij, wat betekende dat ik 2 dagen even geen slippers zou hebben. Ik had alleen een rugzak meegenomen en de rest bij het hotel gelaten. Maar goed dat ik mijn slippers vrijwel niet nodig heb.
Het avondeten hier werd geservereerd en was ook erg lekker. In de avond was het entertainment programma dansen en spelletjes spelen. Prima, maar dit keer even niet voor mij.

Op naar Coralcoast

De tweede dag in Korovou heb ik echt he-le-maal niks gedaan. Ik begin daar aardig goed in te worden. Helemaal niks gedaan tot de boot kwam die ons naar Waya Island zou brengen. Daar aangekomen viel mijn mond even open van verbazing. Het resort ‘Coralcoast’ is zo onwijs mooi! In vergelijking met de andere twee een stuk luxer! Het eerste resort had een goede sfeer en alles wat we nodig hadden. Het tweede resort had een beetje een nare smaak gekregen door mn gestolen slippers. Dit resort was alles en meer! Na een heerlijk (alcoholvrij, natuurlijk) drankje kregen we onze bungalow aangewezen. Primaaaaa. Super relaxed bed, met een informatieboekje waarin heel veel activiteiten staan. Wij kwamen in de middag aan dus de activiteiten van die dag waren al geweest. De volgende dag was zondag wat hier standaard kerk dag is. Geen activiteiten dus. Verplicht niks doen de komende 24 uur, waar ik absoluut geen nee tegen zeg. Weer veel leuke mensen ontmoet. Het restaurant zag er leuk uit door de strandsfeer die er gecreeerd was. Letterlijk door zand als vloer te kiezen. Even wennen als je zit te eten maar zeker wel leuk! Het avondeten was hier nog beter dan de andere plekken, waardoor het net voelde alsof ik in een luxe hotel zat. Echt een aanrader voor mocht je ooit naar Fiji gaan deze plek.

Laatste dag in de Yasawas

Zoals gezegd, verplicht niks doen. In de ochtend zijn we het strand afgelopen waardoor we bij een soort dorpje uitkwamen. Daar was een handcraft market met locale sieraden. Of laat ik zeggen, het is op de eiland gemaakt van materiaal was ze waarschijnlijk van het mainland hebben. In ieder geval, de sfeer was er goed, het zag er leuk uit en dus even terug om geld te halen. Ondertussen werden de kids van het dorp in een kayak gegooid om in het resort schoon water te halen. Het water in het eerste resort kon je gewoon uit de kraan drinken, bij de andere twee kan dat niet. Eenmaal terug waren de kids ook weer terug met schoon drinkwater. Papa en ik besloten even wat actiefs te gaan doen na veel dagen niks. Beetje rennen op het strand leek ons wel leuk. WOW! Wat viel dat tegen. Sowieso een combinatie van het zware zand en mijn conditie (of het gebrek daaraan eigenlijk). Beetje schrikken en een goede wake-up call. Iets actiever mag wel. Hoeft niet natuurlijk.
De beentjes laten rusten op de strandstoel. Om 2 uur wel even weer wat actiefs gedaan. Eerste wezen snorkelen (nog meer mooie vissen gezien!) en daarna gaan suppen. Dat was zo vet! De zee is echt extreem helder blauw, waardoor je zeker 5-10 meter diep kan kijken! We zijn naar een open plek gesuppt waar we ons vermaakt hebben door 100x van het board af te springen en tussen wat boeien te suppen. Helaas hadden we niet zo lang omdat om half 4 de boot terug naar de haven zou gaan.
Op het eiland afscheid genomen van de nieuwe mensen die we hadden leren kennen en om 3 uur werd er al door een schelp geblazen dat we het kleine bootje in moesten. De eerste keer in mijn Fiji experience dat iets EERDER gebeurd dan gepland. Prima, kleine boot in, wat dobberen en de grote boot in. Heerlijk genoten op het deck van de boot. Wat zonnestralen pakken voordat de zon ondergaat. In de haven op blote voetjes naar Hard Rock Cafe gelopen. Daar hebben we lekker gegeten met een onwijs goed entertainprogramma. Rugby Sevens stond aan en in de pauze werden we getrakteerd op een optreden. YMCA hard door de speakers en de meest adorable gay guy die op de tafels wat dansmoves liet zien. Heerlijk!
In het hotel aangekomen even wat social media gecheckt, een echt goede douche genomen en geslapen in een echt goed bed.

5 weken gehad, 5 te gaan.
Ik zit nu op de helft van mijn trip (zonder de 2 weken Hawaii in december meegerekend).
Ik heb 5 onwijs zieke weken gehad! Zoveel nieuwe indrukken, zoveel nieuwe mensen, nieuwe vrienden, nieuwe ervaringen. Ik leer hier te genieten van het niet plannen, alles op mij af te laten komen en zonder tijd te leven.
Ik geniet van alle nieuwe momenten en van momenten waar ik te maken heb met wat vertrouwds.
Reizen is ontzettend leuk en ik heb dan zeker ook zin in de komende 5 weken die nog komen gaan. Deze zullen ontzettend snel voorbij vliegen, net als de eerste 5. Ik ga ervan genieten en hoop jullie op de hoogte te kunnen houden.

Voor iedereen die trouw mijn verslagen leest. BEDANKT!
Voor als je af en toe leest, bedankt!
Ik geniet van de leuke berichtjes, de social media comments en de facetime momenten!

Xxx



  • 15 Oktober 2013 - 21:26

    Marco Wollrabe:

    Hoi Ikaika,

    Wij lezen trouw en met een gezonde dosis jaloezie jou facineerende reisverslagen.
    Soms zie ik het helemaal voor me.

    Tot ziens,
    SMS.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Fiji, Fiji Islands

Ikaika

Australie Fiji Tahiti Hawaii USA

Actief sinds 20 Aug. 2013
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 18189

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

20 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: