Tahiti, Bora Bora, Huahine en Hawaii. ISLANDSSSS - Reisverslag uit Kailua, Verenigde Staten van Ikaika Husslage - WaarBenJij.nu Tahiti, Bora Bora, Huahine en Hawaii. ISLANDSSSS - Reisverslag uit Kailua, Verenigde Staten van Ikaika Husslage - WaarBenJij.nu

Tahiti, Bora Bora, Huahine en Hawaii. ISLANDSSSS

Door: Ikaika

Blijf op de hoogte en volg Ikaika

28 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Kailua

Hello/Bye bye Tahiti and Aloha Hawaii

Bora Bora, wat ben je mooi!

Wat een heerlijke dag op Bora Bora! De eerste volle dag en het was echt genieten. Ik kan niet uitleggen hoe het in het echt is, maar als je op google zoekt op Bora Bora kom je al aardig dichtbij. Niet te geloven hoe blauw het water hier is en hoe mooi het strand. Het resort waar we zitten is ook echt top. Een eigen hutje met jacuzzi en 1 zieke buitendouche en gelukkig ook een fitnesscentrum. Na al die uren niks doen op zo een dag is het heerlijk om nog even jezelf goed in het zweet te werken. Dat is dan ook waar mijn maandag uit bestond. Overdag lekker op het strand liggen en wat beachtennissen en dan eind van de middag het fitnesscentrum in. Super relaxed!
Ben mezelf weer een beetje aan het herpakken kwa bewegen en eten wat super goed voelt. Moet natuurlijk ook genieten maar merk dat dat ook op een meer gezonde manier kan dan gedacht.
Om 12 uur tussen de middag kreeg ik mijn eerste verjaardags sms van mama. In Nederland loopt iedereen 12 uur voor en was ik daar dus al jarig. In de avond de eerste skype felicitaties, terwijl ik in Bora Bora nog niet eens jarig was. Super leuk allemaal!

HAPPY BIRTHDAY TO MEEEEEE

22 op 22 oktober, daar heb ik een lange tijd naar uitgekeken. HIEPERDEPIEP! HOERAAA!
In de ochtend wakker gemaakt met veel lieve verjaardagskaarten. Meteen dus een jarig gevoel! En wauwie, wat een mooi cadeau gaf Bora Bora mij. Strak blauwe lucht, super felle zon, kon niet beter! Dat betekende meteen de mogelijkheid om onwijs mooi te gaan snorkelen. Dat hebben we dan ook snel gedaan! Er is een soort nursery waar rif/koraal wordt aangelegd voor de vissen. Als hotelgast sponsor je dat een klein beetje, wat dus eigenlijk ter compensatie is van al het water en natuur waar wij als gasten gebruik van maken. We hadden vissenvoer gekocht en dat was een grote hit bij alle vissen die aanwezig waren. Midden in het water wat vissenvoer geven waardoor alle visjes om je heen kwamen zwemmen. Onwijs gaaf! Nog nooit zo dichtbij gehad visjes en ze zijn allemaal zo super mooi. Niet normaal!
Na het snorkelen lekker de zee in geweest, wat gezwommen, beetje beachtennissen en toch nog even proberen een extra kleurtje te pakken.
Om 5 uur kreeg ik een verjaardagstaart! Nog meer jarig! De taart was heeeeel erg lekker en hebben we in ons tuintje bij de jacuzzi zitten opeten.
De hele combinatie van super mooi weer, goed snorkelen, lekkere taart en allemaal lieve felicitaties maakte het echt een super goede verjaardag! Bedankt!

Bye Bye Bora Bora, Hello Huahine

Vroeg in de ochtend gingen we van Bora Bora door naar het volgende eiland, Huahine. Dat is een ander eiland waar je na 2 keer 15 minuten vliegen al bent. Omdat je zo snel van eiland A naar B kan vliegt het vliegtuig super laag omdat het geen zin heeft heel erg te stijgen. Hele aparte ervaring om zo dichtbij de zee te vliegen.
Aangekomen in Huahine met de boot richting het resort. Na een warm welkom met wat vruchtensap en een verfrissend doekje (wat hier heel normaal is) kregen papa en ik onze bungalow te zien. We sliepen in zo een bungalow over het water, misschien wel eens gezien op TV? Heel erg cool! Eigen zonneterrasje erbij, ligstoeltjes en een douche om na een verfrissende duik je te kunnen afspoelen.
Niet een super spannende dag kwa activiteiten of iets. Meer de natuur waarin je je begeeft. De bungalows zijn omgeven door stukken rif waardoor er veel verschillende vissen zwemmen. We hebben zelfs een hele mooi manta ray gezien! Heel heel heeeel cool om dat allemaal in het wild te zien!

Sharrrrkkkk!

De tweede dag zijn we sportief begonnen door een stuk te gaan canoen. Vanaf onze bungalow konden we mooie golven zien breken in de verte en dat wilde we natuurlijk even vanaf dichtbij zien! Hup de canoe in en peddelen. Geen gewone canoe maar een outrigger canoe. Best lastig om te sturen, dus het ging wat stug. Gelukkig hadden we alle tijd en hebben we kunnen genieten van alles wat om de canoe heen gebeurde. Meerdere manta rays gespot, die best een beetje schuw waren. Als je heel dichtbij kwam ging hun staart omhoog. Weet niet precies waarom ze dat doen maar het leek erop dat het als bescherming was bedoeld.
Aangekomen bij de break heb ik even sprakeloos staan staren naar het geweld van de golven. Allemaal zo clean brekend en onwijs groot! Echt zieke barrels! Het is dat ik die golven never nooit kan surfen, maar oh man wat zou dat ziek zijn!
Terug bij het resort zijn we nog wat gaan tafeltennissen en zwemmen. Toch een beetje beweging op zo een dag waar je ook veel stil op een bedje ligt. Maar tot nu toe hoor je mij niet klagen hoor. Ben al super trots dat ik stil kan liggen op een bedje. Met wat afwisseling van potjes beachtennis etc tussendoor dan.
In de avond liepen we naar het restaurant en werden we getrakteerd op een reefshark die bij onze bungalow rond aan het zwemmen was. Pretty impressive! Ik wil graag nog een keer met haaien zwemmen (en dat wil ik nog steeds) maar zelfs deze reefshark van ong 1.40-1.50 vond ik al best spannend! Super cool natuurlijk om een haai in het wild te zien, voelt toch anders dan een aquarium of iets.

Helemaal niks

De laatste dag op Huahine is er weinig spannends te beleven. Het resort is super stil door het laagseizoen dus weinig mensen om even een praatje mee te maken. Gelukkig hebben we een overwater bungalow waarvan we direct het water in kunnen springen. Veel coole foto’s en filmpjes op de GoPro gemaakt. Heel mooi weer ook dus je kon zo zien dat je tussen de visjes sprong.

Bye Bye Huahine, Hello Tahiti

Om verwarring te voorkomen, Bora Bora en Huahine maken deel uit van Frans-Polynesien waarvan Tahiti het hoofdeiland is. Op zaterdag gingen we weer terug naar Tahiti omdat die nacht onze vlucht naar Hawaii zou gaan.
We hadden veel geluk want het hotel waar we zaten organiseerde een polynesische dans competitie. Heel gaaf om te zien! De mannen spelen met vuur en de vrouwen twerken er op los. Natuurlijk wel een beetje anders al Miley Cyrus ;)
Het weer was heel erg wisselvallig, van enorm veel zon naar enorm veel regen. Echt van die harde tropische buien. Gelukkig zijn wij Hollanders wel wat gewend en gaan we gewoon buiten lunchen, ook als het regent.
Na het diner onze tas nog even goed inpakken en om 10 uur richting het vliegveld.

Nana en Mauruuruu Tahiti & Aloha Hawaii

De vlucht naar Hawaii ging pas om 24:30, ver nadat de gordijnen al dicht zijn. Het was super druk op het vliegveld en er stond dan ook een lange rij. Gelukkig troffen we het met een aardig stel uit Hawaii achter ons. Na wat small talk kwamen we erachter dat ze de buren van JOHN JOHN FLORENCE zijn! EUHM HALLOO?!! Ik moest even slikken want zo ‘dichtbij’ ben ik nog nooit geweest. Ja, ik heb hem zien surfen tijdens de US Open maar dit is John John in real life. Super lang mee staan praten waardoor ik ook meer over John John te weten ben gekomen. Mocht het moment echt daar zijn, dan moet ik de stap maken want hij blijkt nogal verlegen te zijn. Mmmm….
Natuurlijk even contactgegevens uitgewisseld en afgesproken dat we van de week even langs komen als dat allemaal uitkomt.
Aangekomen in Hawaii voelde het meteen als thuis. Zo fijn om weer een thuisgevoel te hebben na al die nieuwe prikkels. Het zag eruit als een mooie dag dus gingen we direct naar het strand. Helaas bleek het wat minder mooi dan het eruit zag want het begon ook hier even tropisch te regenen. Kwa temperatuur veranderd er dan helemaal niks, alleen er valt gewoon een bak met water naar beneden. Gelukkig klaarde het al snel op en hebben we op het strand kunnen chillen. Inclusief het magazine ‘Surfer’ waar John John mooi op de voorkant staat…Klinkt het al obsessief?
In de middag met tegenzin wat gaan rennen, maar door hier en daar wat motivatie van andere te ontvangen heb ik mijzelf er toegezet. En het wat een heerlijke run. Ondanks dat ik nog niet op het niveau ben waar ik kan zijn vnd ik het wel een chill resultaat. 7,96 km in 42 minuten met ongeveer 25 graden. Heerlijk!
In de avond super gezond gegeten dus ik voel me nu ik dit schrijf helemaal in balans. Hoop dat ik het kan volhouden want Oh Hawaii heeft zoveel verleidingen!

Voor de rest van de week wel wat plannen gemaakt, maar nog niks vastgelegd. We zien wel wat er komen gaat!
Over 3 weken is het hele avontuur al afgelopen dus ik ga alles eruit halen om nog 100% te genieten van de laatste momenten van mn reis.

Xxxx


  • 28 Oktober 2013 - 13:31

    Eelco:

    He lekker ding,

    ziet er fantastisch uit..

    Geniet er nog maar even van;). Wij hebben te maken met officiele stormen en alles.

    X

  • 28 Oktober 2013 - 22:41

    Marco Wollrabe:

    Hi Ikaika,

    Weer een zeer verleidelijke en boeiend verslag van de afgelopen week. Mijn week ziet er toch een stuk minder zonnig uit, Dus! Carpe Diem.
    Zoals je weet ontvang ik zo-nu-en-dan een afbeelding van André. Zeer aantrekkelijk allemaal. Wat doe ik hier?
    (vraag ik me al een tijdje af, maar ja...). Alle gekheid, de foto's zijn werkelijk schitterend. Tip!
    Wellicht kun je solliciteren bij die J.J. wellicht heeft hij een personal trainer nodig.
    Heb je je nr bij hem achtergelaten. gooi anders even een briefje bij de achterburen in de bus. Je heb ze gesproken dus...

    Groet en het goede,

    SMS.


  • 29 Oktober 2013 - 08:08

    Betty Cahuzak:

    Hi Ikaika,
    Nog van harte (beetje laat), maar gelukkig had je een goede verjaardag. Leuk om af en toe een verslag van je lezen, klinkt goed en dat weer is helemaal top vergeleken bij ons kikkerlandje. Geniet nog van je laatste drie weken, we horen en zien wel meer als je terug bent.
    Greetings, B

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kailua

Ikaika

Australie Fiji Tahiti Hawaii USA

Actief sinds 20 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1134
Totaal aantal bezoekers 18216

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

20 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: