Harry Styles. Buitenlander. Surfdudes?. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ikaika Husslage - WaarBenJij.nu Harry Styles. Buitenlander. Surfdudes?. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ikaika Husslage - WaarBenJij.nu

Harry Styles. Buitenlander. Surfdudes?.

Door: Ikaika

Blijf op de hoogte en volg Ikaika

15 September 2013 | Australië, Sydney

Het eerste reisverslag vanuit het buitenland.
Ik sprak voordat ik weg ging iemand die zei dat hij/zij mijn verslagen zou volgen maar het moest niet te lang zijn want dat was niet chill. (ben even vergeten wie...)
Dus ga ik alles in kopjes verdelen, dan weet je waar je bent als je daarvoor een keer bent gestopt of je leest alleen de kopjes waarvan je denkt Mmm interessant.

Bye-bye-zwaai-zwaai-Schiphol

Zaterdag 7 september om 14:15 ging mijn vlucht richting Sydney. Samen met papa, mama, Lanikai en Maui ben ik naar Schiphol gegaan. Daar kwam opa Bob ook opdagen en met extra veel knuffels van iedereen ben ik samen met Maui het avontuur begonnen. SUPER BALEN! Want er was nog 1 leuke chick die ik op schiphol was die ik totaaaal gemist heb! LOTTE KAVELAARS! Men o Men, ik al achter de douane, zij natuurlijk daarvoor. Maarrr we hebben hevig staan zwaaien en schreeuwen over de telefoon zodat het toch nog een goed afscheid is geworden. Wat een toffe chick is dat.
Op Schiphol weinig bijzonders gedaan. Eten, geld inwisselen, de nieuwe Britse GQ kopen (HARRY STYLES OP DE COVER!) en richting de gate.
Daar zou alles voorspoedig moeten lopen en op het eerste gezicht leek dat ook wel zo. Totdat Maui zijn paspoort en instapkaart moest laten zien. Hevige discussie tussen twee grond-sterwardessen omdat wij via Taipei vliegen. En daar mag je alleen in als je een paspoort hebt wat bij het verlaten van het land nog 6 maanden geldig is. Die van mij en die van Maui zijn dat beide niet. Uiteindelijk was de conclusie uit de discussie dat we wel naar Taipei kunnen vliegen maar waarschijnlijk niet het land inkunnen.

Vlucht nummer 1 en 2 + Taipei airport

Vlucht nummer 1 zou ons naar Bangkok brengen. Dat is gelukkig ook gebeurt. Eerste keer met China Airlines. Geen helder mooi fris blauw maar een beetje roze, paars achtig vreemd kleurtje. Service is er niet minder op en het entertainment systeem ook niet. Na 1 film en wat vliegtuigvoedsel (eten kan je het niet noemen, al vind ik het altijd wel meevallen) ben ik gaan slapen en waren we al snel in Bangkok. Ik had in het vliegtuig alle ruimte want het Nederlandse meisje naast mij had vriendelijk (en schreeuwend?) gevraagd of ze niet bij haar vriendinnetjes kon zitten want daar was nog plek. PRIMAAA. In Bangkok via een omweg van hier tot Tokyo weer terug bij dezelfde gate omdat daar de volgende vlucht richting Taipei zou gaan. Weinig hoeven wachten, snel weer op dezelfde plek gaan zitten en een vlucht van ongeveer 3 uurtjes wakker beleefd. In Taipei was alles een stuk groter en mooier dan in Bangkok vond ik. Ik vroeg netjes aan 1 van de medewerkers welke kant ik op moest als mijn vlucht pas over 10 uur zou vertrekken. Mijn vraag werd knikkend met een glimlach beantwoord; ik moest naar de douane. Okeee Maui en ik die kant op. Snel nog een formulier ingevuld wat altijd moet en de rij in. Extreem lange rij die binnen no time extreem kort was. Systeem met structuur, heerlijk. Bij de douane mevrouw kregen we te horen dat we het land niet in mochten omdat ons paspoort niet lang genoeg geldig is. Zelfs niet als we alleen maar even wat wilde eten. Geen tijd voor paniek, het is immers vakantie. Netjes weer terug naar de gate waar we vandaan kwamen. Vanaf daar waren we een beetje de weg kwijt en na een nieuwe knik en glimlach vonden we de gate waar het vliegtuig richting Sydney 10 uur later zou staan.
Maui en ik hadden honger maar wat de boer niet kent dat vreet ie niet, dus hebben we ALLE terminals afgelopen op zoek naar bekend voer. Serieus de laatste terminal vonden we een Burger Kind. Als kinderen in een snoepwinkel hebben we zitten 'genieten' van onze 'hamburger met friet'. Daarna richting een lounge gedeelte waar ik nog heb gefacetimed met mijn grote vriend Peter en daarna ben ik gaan slapen.

Vlucht 3
Niet veel bijzonders. Behalve dat Maui en ik 4 stoelen voor onszelf hadden waardoor ik de gehele vlucht languit heb kunnen slapen. Wel in de vrieskou. Want het was echt heeeeeeeel koud.

SYDNEYYYY - aankomst

Aankomst bij Sydney. WE ZIJN ER! Eindelijk. Al moet ik zeggen dat ik dacht dat de reis een stuk zwaarder zou zijn.
We waren snel door de paspoortcontrole, hadden snel onze tassen en waren snel door een extra check door zo een speurhond. Maui had ook snel de shuttle richting het hostel gevonden en we kregen ook zeer snel de eerste 'No worries' te horen.
Nog sneller was de reis naar het hostel, waar we snel waren ingecheckt. Damn wat ging alles snel. Voor ik het wist zat ik in mijn hostelkamer, gedoucht en wel klaar om wat te ondernemen.
Maui en ik zijn naar het aquarium gegaan waar echt de mooiste vissen te zien waren. De hele cast van NEMO was er en ze hadden super veel vriendjes en vriendinnetjes mee genomen.
We waren erg onder de indruk van hoe mooi Sydney zo op het eerste gezicht was dat we even in de haven zijn blijven hangen. Daar hebben we geluncht en de eerste winkeltjes bezocht. Wat wi-fi spots ontdekt en ondervonden dat alles hier omgekeerd is. Als ik over straat liep botste iedereen tegen mij op, terwijl het dus eigenlijk andersom was. Als ik de straat wilde oversteken keek ik standaard 2 keer de verkeerde kant op. En als het licht op groen ging was het altijd het stoplicht voor de andere kant. Er is hier namelijk een geluidje wat je hoort als het voetpad op groen gaat, dus elke keer als je staat te wachten denk je dat je mag als je dat geluid hoort. Alleen super vaak is dat het geluid voor het andere voetpad. Ik word dus vaak genoeg geshockt hier.
Eerste dag weinig bijzonders meer gedaan, wel netjes om 10 uur de gordijnen dicht.

3 uur wakker, 7 uur wakker, wat zijn dit voor tijden?

Na een lange reis heb je zeker de behoefte om heerlijk te gaan slapen. Daarom lagen wij om 10 uur al in bed. Wij hadden behoefte aan een GOEDE nachtrust.
Helaas helaas. Om 3 uur besloot het brandalarm iedereen wakker te maken en zo sta je met iedereen uit het hostel om 3 uur 's nachts buiten het hostel. Natuurlijk als je net beneden bent stopt het alarm en mag je 3 minuten later allemaal weer terug naar binnen. Helaas hebben ze hier alleen een lift om naar beneden en boven te gaan, dus het hele hostel moest met de lift. 2 woorden, 9 letters.
Een bewaker vraagt nog even naar je kamerpas want anders mag je niet verder (sowieso het eerste wat iedereen meeneemt bij brand, kamerpas..???).
Eenmaal in de kamer weer snel het bed in.
Om 7 uur weer een wekker. Dit keer een groep enthousiaste bouwvakkers die wel even met een hamer op wat staal wilde beuken. Echt relaxed. Wel wakker..

Sydney - eerste echte dag (dag 2)

Op naar de Nederlandse Ambassade!
Niet het eerste wat je wilt doen in Sydney als je eerste echte dag begint. Maar helaas mag ik Tahiti niet in als mijn paspoort op dag van vertrek niet meer 6 maanden geldig is. Aangezien ik wel graag mijn reis wil maken zoals gepland moet ik dus een nieuw paspoort aanvragen. Met de taxi richting Bondi Junction gegaan. Mooi (winkel)centrum waar ik eerst wat pasfoto's heb gemaakt en netjes de weg gewezen werd naar de ambassade. 1 groot gebouw met op de 25ste etage de ambassade. Maui en ik wisten niet helemaal zeker of ze nou wel of geen Nederlands zouden spreken maar dat was al snel duidelijk. Het leek allemaal gesmeerd te lopen totdat gevraagd werd naar mijn Australische visum. Die zou ik wel even mailen naar dr, want hard copy had ik die natuurlijk niet mee. Op naar de Apple store waar ik mijn ouders heb wakker gebeld omdat ik niet op hotmail kwam. Zij kwamen er ook niet op dus weer heen en weer met de taxi om mijn hardy copy visum te halen en langs te brengen. Zonder visum, geen aanvraag voor een nieuw paspoort, en het duurt al 2 weken dus er was nogal wat haast bij.
Na al het geregel zijn Maui en ik naar Bondi Beach geweest. Super mooi om telkens meer te zien als je dichterbij komt. Mooie foto's kunnen schieten en veel surfers gezien. Op het strand na is er niet veel te doen, dus nadat we even op het strand gechillt hadden zijn we weer terug gelopen naar Bondi Junction waar we dit keer met de trein terug naar het hostel zijn gegaan.
Heel kort in het hostel geweest want ik wilde maar al te graag de Harbour Bridge en Opera House in het donker zien.
Op de Penny zijn Maui en ik die kant op gegaan. Heenweg is super relaxed omdat de straten soms wat aflopen.
Onwijs mooi om de brug en het opera house in het donker te zien. Veel toeristen die eromheen hangen, wij zijn daarom niet te lang gebleven. Terug naar het hostel gegaan waar we een goede nachtrust tegemoet gingen.

Sydney - Beachwalk (dag 3)

Om 11 uur gingen Maui en ik mee met een beachwalk georganiseerd door het hostel. Daar hebben we een hoop nieuwe mensen leren kennen. Natuurlijk echte Hollanders (ECHTE Hollanders) en wat Duitsers, Engelse, Noorse en Finse mensen. De beachwalk was echt super mooi. De huizen aan het strand zijn onwijs mooi en het is leuk om verschillende strandjes te zien. Een aantal met surfers, een aantal met duikers en sommige strandjes waren helemaal leeg. Tijdens de loop hebben we met een aantal Hollanders afgesproken de volgende dag mee te doen met het voetbal georganiseerd door het hostel. Natuurlijk als Nederlands team.
Het einde van de walk was in Bondi waar je een uur vrije tijd kreeg. Daarna zouden we terug gaan. In dat uur hebben Maui en ik gefascineerd gekeken naar de surfers. De golven waren wat beter dan de dag ervoor. In het water zijn we zelf niet geweest. Ik dacht dat de temperatuur wel mee viel aangezien ik de Noordzee wel een beetje ben gewend. Geloof mij als ik zeg dat dit water een stukje kouder dan dat was. Niet heel aantrekkelijk om zonder wetsuit erin te duiken.
Na de loop zijn Maui en ik Pitt street ingegaan waar we eerder wat leuke winkels hadden gezien. Om 17:50 konden we de Quiksilver winkel niet meer in want die ging om 18:00 sluiten. We waren dus wat aan de late kant. We hebben wel veel leuks gezien (en stiekem iets gekocht).

Sydney - Opera House, Harbour Bridge en Luna Park

Ik wilde maar al te graag de toeristen dingen ook in het licht zien. Weer met de penny richting Opera House. Daar zijn we naartoe gegaan via de Bohemic Garden (zo uit mn hoofd) wat echt te mooi was! Het was er zo rustig, schoon en mooi dat je even vergat dat je midden in een stad zat. Aangekomen bij het Opera House wat foto's geschoten en op zoek naar het begin van de Harbour Bridge.
Die was dichterbij dan we dachten en binnen no time stonden we dan ook foto's te schieten vanaf de Harbour Bridge. Aan de andere kant van de brug was het Luna Park wat ik ken uit een film van de Olson twins. Daar zijn we nog even naar toe gegaan wat helaas dicht was maar zeker wel leuk om te zien. Terug richting de brug kwamen we langs een All Boys School gymles. Daar hebben we een tijdje staan kijken en nu heb ik een nieuw spel voor op de basisschool; Tunnel Baseball. Vanaf toen in 1 rechte lijn terug naar het hostel.
Om 15:00 zou het voetbal beginnen. Het Nederlandse team begon steeds meer vorm te krijgen en om 15:30 was het Team Holland (+1 Finse) tegen team Zweden (+1 Duitse, 1 Mexicaan en 1 Engelsman) wat ons had uitgedaagd. Na een uur in de brandende zon te hebben gestreden ging na een golden goal Team Zweden met de winst naar huis. Gezellig een (gratis) drankje daarna gedaan in het hostel waarna we al snel in de Side Bar (bar van het hostel) meededen aan een poolwedstrijd. Helaas won geen van de Nederlanders waardoor $AUS100 aan onze neus voorbij ging. Na een gezellige avond weer naar de vierde verdieping om te gaan slapen.

Sydney - Helemaal niks. (dag 5)

Jetlag heeft een goede natrap gegeven en in combinatie met het fanatieke lopen van de afgelopen dagen en het voetbal van gister betekend dat maar 1 ding: een brak gevoel.
Dat betekende een dagje door de stad slenteren, weinig doen en vooral niet te actief bewegen.

Sydney - prutweer? er is hier toch altijd zon? (dag 6)

Helaas helaas. Het weer word wat minder dus een stranddag zit er niet in. Daarom gaan we naar de film, lunchen we daarna, gaan we nog even de stad in, terug naar het hostel, eten we wat en kijken we nog een film in de kamer. Heerlijk om geen plannen te hebben, lekker je eigen gang te gaan en het allemaal wel prima te vinden.

Sydney - laatste dag, Manly (dag 7)

Vandaag is de laatste dag is Sydney voordat we morgen om 07:00 op Surfkamp gaan voor 5 dagen.
Het weer is in de ochtend nog wat minder maar onderweg met onze penny richting de Ferry's trekt het steeds meer open. Op de ferry richting Manly. Leuke ervaring, eerste keer echt een goede golfslag op een boot kunnen voelen en de harbour bridge vanaf het water kunnen kijken. Aangekomen bij Manly liepen Maui en ik direct richting strand. Oke, oke...met een kleine omweg via dat ene leuke winkeltje wat Hurley verkoopt. Het voelt zo vertrouwd...
Op het strand aangekomen verbaasde we ons dat we nog niet zoveel over Manly gehoord hadden. Want daar hangt zo een goede sfeer! Zijn de golven zo mooi! En zijn er zoveel surfers! Super gaaf! Ik was er vrijwel direct van overtuigd dat rondom Sydney dat het mooiste plekje is wat ik heb kunnen zien. Mocht ik nog eens terug komen in deze omgeving, dan zit ik maar al te graag ergens in een hostel daar.
Na Manly ben ik nog doodgestaard op de ferry omdat een meneer vond dat ik op zijn plek zat (wel nadat hij 5 andere plekken had uitgeprobeerd).
Terug in de drukte hebben Maui en ik mooi terug gepennyd en zijn we nu in het hostel aan het relaxen. Nog even met papa en mama geskyped en super leuk met Lotte kunnen praten over facebook! Tijdverschil is dus niet heel vervelend want onze avond is jullie middag ongeveer. Best relaxed.
Tijdverschil met LA is alleen wat minder waardoor Maui en ik weinig live zullen meekrijgen van de Hurley Pro. Maar ik geloof dat Bali gaat updaten...? (en mocht iemand anders zich geroepen voelen, vooral John John Florence wil ik graag volgen...?)

Voor nu, adios amigos! Goed verhaal, lekker kort.
NO WORRIES!

xxxx


  • 16 September 2013 - 21:55

    Bali:

    Het spijt me,

    John John ..
    helaas,
    round 2..


  • 17 September 2013 - 09:41

    Mirjana:

    Hey K & M, (lekker kort....)

    Leuk verhaal, goede aankomst, veel zon...Enjoy!

    x





  • 19 September 2013 - 22:15

    Nikki:

    goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt!
    geniet ervan lieverd!!

    p.s over dat te lange verhalen comment, dat was ik...
    dus bij deze bedankt voor de kopjes Xx haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Ikaika

Australie Fiji Tahiti Hawaii USA

Actief sinds 20 Aug. 2013
Verslag gelezen: 867
Totaal aantal bezoekers 18277

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

20 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: