Papa weg, mama hier, Hawaii en Huntington Beach! - Reisverslag uit Huntington Beach, Verenigde Staten van Ikaika Husslage - WaarBenJij.nu Papa weg, mama hier, Hawaii en Huntington Beach! - Reisverslag uit Huntington Beach, Verenigde Staten van Ikaika Husslage - WaarBenJij.nu

Papa weg, mama hier, Hawaii en Huntington Beach!

Door: Ikaika

Blijf op de hoogte en volg Ikaika

04 November 2013 | Verenigde Staten, Huntington Beach

Suppen

Op maandag heb ik een chille dag gehad op het water. Het weer zag er goed uit en het water niet te ruig. Perfecte omstandigheden dus om te gaan suppen (Stand Up Paddle, op een soort surfboard de zee in en dan staand met een peddel ergens naartoe peddelen).
Papa en ik hadden beide een board gehuurd en zijn vanaf Kailua Beach naar Lanikai Beach gesupt. Heel leuk om te doen, en de eerste keer dat ik ging suppen. Het ging heel erg goed en was een goede upper body work out. Ondertussen veel mooie vissen kunnen zien en ook wat schildpadden. Wauw! Heeeeeel erg dichtbij en zo onder mn board door.
Bij Lanikai Beach zijn we een beetje gaan chillen en daarna weer verder suppen. Natuurlijk wat foto’s gemaakt en een lang stuk weer terug naar Kailua Beach.
Diezelfde avond zijn we naar het grote shopping centre Ala Moana gegaan. Ik ben daar nog nooit zo snel weer weg gegaan. In plaats van met zn 5en nu maar met zn 2en en super doelgericht winkels in gegaan. Heb mijzelf ingehouden en maar 1 shirt gekocht ☺

North Shore

Wauw! Wauw! Wauw!
We zijn vandaag naar de North Shore gegaan. Daar hadden we afgesproken met Lucky en Marlyn, de buren van John John die we hadden ontmoet in Tahiti.
Zij hebben een huis direct aan het strand, waarvandaan je Pipeline kan zien ! Zo super ziek. De eerste hoge golf die ik zag was even schreeuwen. Ik heb nog nooit zulke hoge golven in het echt gezien, en dit was niet eens op zn hoogst! Zooooo cool.
Eerst hebben we wat staan praten en hoorde ik allemaal namen voorbij komen van mensen die zij kennen die John John dan weer kennen. De buurman kwam opgeven moment uit het water, en die had de dag ervoor nog de voet van John John behandeld omdat hij een snee had. De buurman is naast surfliefhebber een arts waarvan vele surfers op de North Shore gebruik maken, zo ook John John. Mennnn zo cool!
Lucky besloot ons even alles van het strand uit te leggen en waar de meeste surfbreaks en pro’s te vinden waren. Uiteindelijk zijn papa en ik zelf door gelopen naar Sunset Beach omdat daar een HIC pro aan de gang was. Dat is een kwalificatie evenement voor de Vans Triple Crown die in november begint en bestaat uit 3 grote surfevenementen.
Genoten van wat goede golven en goede surfers.
Daarna weer terug naar Lucky’s huis die ons vertelde dat John John waarschijnlijk bij Pipe aan het surfen was.
Spullen gepakt, Lucky en Marlyn bedankt en op naar Pipeline. Nog geen 3 minuten van hun huis. Daar aangekomen heeeeel erg veel surfers en onwijs hoge golven. Precies aan het strand staat een groot Volcom huis waar al wat pro’s rond hingen. Helaas geen John John gezien, maar mijn tijd komt in december wel ;)
Vanaf de North Shore weer terug naar Kailua en een beetje gechillt.

Lanikai Beach en Hamboards promoten

Als vanouds weer lekker een dagje liggen niksen op Lanikai Beach.
In de avond/middag wat actiever geworden door naar Waikiki te gaan en daar gegeten bij Dukes.
We hadden vroeg gegeten en gingen daarom nog even met het nieuwste Hamboard (de Pinger) over de straten. Veel aandacht natuurlijk waardoor we hopen Hamboards weer wat groter te kunnen maken. Zo hebben we in de Quiksilver gehamboard en heeft Dukes het Hamboard even vast gehouden.

HALLOWEEEEEEEN

De golven zouden goed zijn in Waikiki, maar toen papa en ik daar aankwamen was het helemaal flat! Zo super zonde, helemaal niet gesurft nu in Hawaii ☹ De golven op de North Shore waren natuurlijk wel heeeel goed, maar ook way to high voor mij!
Vandaar nog maar eens het Hamboard uit te auto gehaald en wat aandacht getrokken. Echt hele leuke reacties gehad, wellicht dat we binnenkort HUGE worden. I hope so ;)
Vandaag is het ook Halloween wat wel te merken is. Veel mensen zijn verkleed, zo ook de serveesters van Duke. Super leuk om te zien allemaal!
In de avond terug naar het dorp om nog wat meer Halloween te kunnen zien. Kinderen verkleed als prinsessen, politiemannen en pompoenen. Echt blij dat ik Halloween heb kunnen meemaken ☺

Papa weg, home alone

Vrijdag, de dag dat papa terug gaat naar Nederland en ik 1 dagje alleen ben. Alles op het vliegveld verliep soepel. Wel even slikken bij het uitzwaaien natuurlijk, maar over 2 weken ben ik alweer terug. Vergeleken met de 8 weken die ik al gehad heb is dat natuurlijk peanuts. Ik ging naar het Hilton voor het laatste nachtje wat we hebben kunnen ‘betalen’ met punten. Dus eigenlijk een gratis nachtje. Helaas verliep daar alles wat stroefer omdat papa er niet bij was kon ik de kamer niet in. Niet omdat ik te jong was of iets, maar omdat het op zijn naam stond. Helaas helaas, een uur verspillen om uiteindelijk toch nog een kamer in te kunnen. Beetje een moodkiller dus naast wat eten heb ik helemaal niks meer gedaan. Wat op zich niet heel vervelend was omdat het hotelbed wel erg lekker lag. Ik moest de volgende dag sowieso vroeg op, het was dan ook helemaal niet erg dat ik in slaap was gevallen.

MAMAAAAAAAA

Kwart voor 5 de wekker, half 6 het busje naar het vliegveld, 8 uur de vlucht en 5 uur later in de armen van mama! Jeeeeej super blij om mama weer te zien, 8 weken vliegen voorbij maar heb natuurlijk wel wat mismomenten gehad. Allebei heel erg blij dat we elkaar weer zien. Genoeg tijd om bij te praten tijdens de rit van Los Angeles naar Huntington Beach. Daar aangekomen hebben we Julie ontmoet van het Bed and Breakfast waar we verblijven. Beetje vreemd allemaal maar binnen een half uur hadden we het huis voor onszelf tot aan maandag avond. Super veel vertrouwen dus, en wij vonden het allemaal wel prima.
Het was al rond etenstijd dat we in Huntington waren dus zijn we wat gaan eten. Beetje vereisd en wel de avond chillend af gesloten en lekker gaan slapen.
Of naja, lekker. Er is hier in huis een klok die om het kwartier afgaat. Geen wekker of iets, maar zoiets als een kerkklok die elk uur afgaat, alleen deze doet het dus om het kwartier. Iets om aan te wennen dus.

Basic day

Na een broodje pure hagelslag (NomNomNom!) zijn we lopend naar main street gegaan. Dat is best een stukje lopen maar wel een heel leuk stuk. Wat winkels in en uit gegaan, zonder wat te kopen want je moet kritisch blijven als je niet zoveel geld en bagageruimte meer hebt. Eigenlijk een vrij gewone eerste dag in Huntington. Even kijken of Main street nog hetzelfde is, de surf een beetje goed is en de mensen nog net zo gezellig.

Voor komende week weinig echte plannen gemaakt. We willen naar Disney en op zondag naar Las Vegas, dat staat vast. Voor de rest laten we alles lekker op ons afkomen ☺

  • 04 November 2013 - 12:50

    Hilde Bax:

    Hi Ikaika,

    Het blijft genieten. Mooi dat je steeds samen bent met een familielid. Hier in Nederland is het echt herfst. Veel wind en veel regen.
    Hartelijke groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Huntington Beach

Ikaika

Australie Fiji Tahiti Hawaii USA

Actief sinds 20 Aug. 2013
Verslag gelezen: 806
Totaal aantal bezoekers 18277

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

20 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: